Anacronismul literaturii române

Desigur, puțină lume se aştepta ca premiul Nobel să fie acordat compozitorului, muzicianului și poetului american Bob Dylan, care avea la Casa de pariuri Ladbrokes o șansă de 50 la 1, chiar dacă încă de acum trei ani comitetul Nobel anunțase că „deschide poarta” și pentru cantautori de mare anvergură. Însă nici noi la asemenea reacții din partea preşedintelui Uniunii Scriitorilor din România, dl. Nicolae Manolescu, nu ne așteptam! Domnia sa a declarat aseară pentru „Adevărul“:

E o mizerie. Bob Dylan e un textier de mâna a doua. O fi el regizor de film, dar nu merita Premiul Nobel. În America, sunt mari scriitori care nu au Nobel. Bob Dylan nu are ce căuta la Premiul Nobel. E complet caraghios!

La rândul său, şi scriitorul Mircea Cărtărescu şi-a exprimat pe pagina sa de Facebook surpriza, la aflarea veştii:

Nu mi-am revenit din şoc şi încă vorbesc aiurea… Nu cred că Dylan avea nevoie de premiul ăsta; până la urmă, totuşi, de ce nu? Nimeni nu contestă că e un mare poet şi un geniu muzical (eu l-am şi tradus, uite coperta!) Dar mi-e atat de milă de scriitorii adevăraţi, Adonis, Ngugi, DeLillo şi alţi 2-3 care aproape că aveau premiul în buzunar! Cum naiba s-or simţi acum? Şi-mi pare atât de rău pentru marii scriitori care îmbătrânesc la coadă, maeştrii şi favoriţii mei: Pynchon, Lobo Antunes, Amos Oz, John Ashberry, Vila-Matas… Ne-a făcut-o comitetul Nobel de data asta!

Motivarea premiului din acest an: „pentru crearea de noi expresii poetice în cadrul marii tradiții a cântecului american”.

Un gând despre „Anacronismul literaturii române

  1. Nu ii contest valoarea lui Bob Dylan dar sunt de acord cu dl Mircea Cartarescu.
    Nu insa si cu dl Manolescu. Serios??!!! Mizerie, textier de mana a doua??!!! Stiti vorba aia ” daca taceai filozof ramaneai”

    Apreciază

Lasă un răspuns

