Mr. Gwyn

După ce a absolvit filosofia cu Gianni Vattimo, italianul Alessandro Baricco a lucrat o vreme în publicitate, pentru ca în anii ’90 să înceapă o carieră jurnalistică. În întâlnirea sa de sâmbătă 08.10.2016 cu publicul clujean la FICT, moderată de Dinu Flămând, italianul și-a rememorat începuturile jurnalistice:

La început am scris despre muzica clasică, ceea ce interesa un grup restrâns, foarte puţini oameni. Apoi am început să scriu pentru ziare, despre diverse subiecte care mă interesau. Am scris mult şi despre sport şi în special despre sporturile pe care nu le cunoşteam bine, polo, rugby şi călătoream mult ca să le cunosc. Când nu cunoşti bine această lume ai o privire inocentă ca un copil, te minunezi tot timpul și vezi lucruri pe care mulţi nu le văd. Apoi toate lucrurile acestea le scriam şi le povesteam. Am scris despre sport, la fel cum scriam despre politică, am fost în SUA la Convenţia Partidului Democarat, apoi am fost la Indianapolis să scriu despre cursa de 500 de mile, dar am scris articole şi despre peisaje. Deci câte ceva din toate…

b2Stilul său aduce cu al lui Julian Barnes – un alt cameleon literar. Ajuns cu Mr. Gwyn la cel de-al optulea său roman, Baricco își pune problema scrisului ca vocație, în opoziție cu scrisul ca profesie. Personajul său Jasper Gwyn, un scriitor plictisit de succes, își abandonează ocupația și începe să experimenteze alte ocupații, conexe scrisului. Încercând să descopere o metodă de citi și de a copia oameni, vrea să fie copist, un echivalent scris al portretistului.

– continuă aici

Un gând despre „Mr. Gwyn

Lasă un răspuns

