Top 3 cărți care m-au scos dintr-un ”reading slump”

Tradus, reading slump ar însemna ”criză de lectură”.

Ce este o criză de lectură?

Momentul ăla în care pur și simplu pare că te-ai săturat de citit fie din cauză că ai citit prea multe cărți într-o perioadă scurtă de timp, fie pentru că ultima carte citită a fost grea și plictisitoare etc.

Cât durează o criză de lectură?

Asta depinde numai și numai de noi înșine și de cât de mult ne afectează.

Cum ieși dintr-o criză de lectură?

Din nou, metodele variază de la persoană la persoană. Unii preferă să renunțe la cărți pentru o perioadă (uneori mai lungă), alții preferă să citească un gen total diferit decât cel pe care îl aleg de obicei, să se uite la filme sau să facă multe alte activități ce nu implică lectura.

Eu una fac parte din acei oameni care alungă ”plictiseala” momentană a cititului prin… citit. Nu am însă un criteriu după care aleg cărțile citite în acea perioadă crucială. Încep diferite cărți până când găsesc una care chiar să îmi atragă atenția și care să mă facă să mă bucur de timpul petrecut.

Top 3 cărți care m-au ajutat să depășesc criza de lectură:

  • De veghe în lanul de secară de J.D. Salinger

Țin minte că eram la început de an școlar, clasa a IX-a, și cu toată agitația de după examen, ”bobocii”, profesori noi, materii noi și toate cele chiar nu aveam nici un chef de citit.

Am primit lista de lecturi la Limba română, unde ”De veghe în lanul de secară” era ultima (sau penultima) carte din vreo 30-40. Prin urmare, m-am decis să o citesc tocmai pe aceea, pentru că de ce să nu fac eu lucrurile pe dos?

de-veghe-in-lanul-de-secara-4fd4

O carte ușor de citit, cu destul de multă acțiune și în care Salinger expune aspecte ale vieții într-un mod oarecum diferit de cei dinaintea lui, dar mult mai ”cenzurat” decât cei de după el.

  • Percy Jackson și Olimpienii: Hoțul fulgerului de Rick Riordan

Nu v-ați aștepta ca începerea unei serii de cărți (și încă destul de mare, fiind 5 volume) să elimine așa-zisul reading slump, nu-i așa? Ei bine, uite că se poate, cel puțin în cazul meu.

bookpic-percy-jackson-si-olimpienii-hotul-fulgerului-69828

Cu toate că intră în categoria ”cărți pentru copii”, seria Percy Jackson este potrivită pentru adolescenți și adulți deopotrivă. Plină de aventură, nu îți permite să te plictisești, pentru că tocmai atunci când ai impresia că s-au mai liniștit apele: bam! se mai întâmplă ceva interesant.

  • Dacă aș rămâne de Gayle Forman

A fost un mare hype în legătură cu cartea asta acum vreun an sau doi, așa că m-am decis și eu să o citesc, deși nu aveam timp și nici chef de așa ceva. Am terminat-o în patru ore, cât am stat pe șezlong la piscină.

daca-as-ramane_1_fullsize

O poveste destul de interesantă, dar și foarte tristă, care te ține captiv în ciuda faptului că nu există cine știe ce suspans. Există și o parte a doua a cărții, ”Where she went”, care însă nu a fost încă tradusă la noi.

Acestea au fost cele trei cărți care m-au ajutat pe mine să scap de nedoritul reading slump. Dacă și voi ați trecut prin așa ceva, cum ați scăpat? Lăsați-mi un comentariu și spuneți-mi, sunt foarte curioasă.

Lasă un răspuns

