„Eleanor & Park” de Rainbow Rowell

Rating: 3/5 stars

Vara e perioada în care majoritatea persoanelor, din câte am observat eu, aleg să citească ceva ușor de înțeles, dar care să le ofere atât relaxare cât și distracție. Așa-numitele cărți ”contemporane”, ale căror personaje participă la întâmplări obișnuite la care poate și noi am luat parte în viața de zi cu zi. Eleanor & Park este una dintre acele cărți. Am vrut de mult timp să o citesc, mai ales că în perioada în care a apărut era practic peste tot în cadrul booktube-ului internațional și găseam involuntar citate din această carte de câte ori intram pe tumblr.

Avem ocazia de a afla povestea a doi adolescenți cu probleme: Eleanor, fata ”băiețoasă” care nu se încadrează în standardele societății nici după comportament, dar nici după greutate (da, greutate ca în ”numărul de kilograme”) și Park, un băiat jumătate american, jumătate asiatic, mare fan al benzilor desenate și care preferă să stea singur pe scaunul din autobuzul către școală. Aceștia intră în contact, schimbându-și viețile unul celuilalt, și trăiesc o poveste de dragoste tipic adolescentină.

Sper să nu-nțelegeți greșit rating-ul, mi-a plăcut povestea, a fost interesantă, însă nu pot să spun că am adorat-o. E foarte ușor de citit (eu una am terminat-o în patru zile și pot spune că n-am prea avut timp să stau să citesc), are în același timp și destule răsturnări de situație și nu te lasă să te plictisești.

Mi-a plăcut extrem de mult faptul că autoarea a expus (cum, de altfel, au făcut și alții) modul în care problemele personale pot afecta relațiile cu cei din jur. De asemenea, m-a încântat relația pe care o dezvoltă cele două personaje principale, mai ales pentru că nu a fost cazul „dragostei la prima vedere”.

Per total, cartea mi s-a părut drăguță. Aș recomanda-o persoanelor cărora le plac poveștile de dragoste cât de cât „realistice”, cât și celor care vor ceva ușor de citit, care nu necesită prea multă concentrare. Dacă ați citit cartea, v-aș ruga să-mi lăsați părerea voastră în comentarii. De asemenea, spuneți-mi și dacă urmează să o citiți sau dacă nu vă atrage și motivele. Știu, foarte curioasă, ca de obicei!

Anunțuri

3 gânduri despre „„Eleanor & Park” de Rainbow Rowell

Lasă un răspuns