Supunere XII

Un-nou-partid-de-stangaStânga avusese dintotdeauna capacitatea de a-și face acceptate acele reforme antisociale care, venind dinspre dreapta, ar fi fost respinse cu hotărâre…

Călătoria mea a început să aibă un aspect mai prielnic la gara din Poitiers. Erau îndeajuns de multe taxiuri iar șoferul nu a părut deloc surprins când l-am anunțat că merg la abația Liguge. Era un bărbat de vreo cincizeci de ani, corpolent, cu privire blândă și cumpătată. Șederea mea ar trebui să fie agreabilă, a estimat el; locul era liniștit, mâncarea delicioasă.

Mi-am dat seama, în momentul în care-i ieșeau pe gură acele cuvinte, că nu doar gândea ce spune, ci și că ar fi dorit să fie așa; făcea parte din acea categorie puțin numeroasă de indivizi care se bucură dinainte de bucuria semenilor, era, pe scurt, ceea ce se cheamă un om de treabă.

Lasă un răspuns

