S(u)punere X

brucknerToate aceste evoluții conduceau Franța spre un nou model de societate, dar transformarea avea să rămână implicită până la apariția eseului unui tânăr sociolog, Daniel Da Silva (*după numele unui autor de spy-fiction), intitulat ironic Într-o bună zi, toate astea vor fi ale tale, fiul meu și având subtitlul, mai direct, Familia de conveniență. În introducere aducea un omagiu altui eseu, publicat cu un deceniu înainte de filozoful Pascal Bruckner, în care acesta, constatând eșecul căsătoriei din dragoste, propovăduia o întoarcere la căsătoria de conveniență.

Tot așa, Da Silva susținea că legătura familială, mai precis relația tată-fiu, nu putea în nici un caz să se întemeieze pe iubire, ci pe transmiterea unor abilități și a unui patrimoniu. În opinia lui, generalizarea muncii salariate avea să ducă în mod necesar la o explozie a familiei și la o atomizare completă a societății, care societate nu se putea revigora decât atunci când modelul de producție normal își va fi regăsit temeiul în întreprinderea individuală.

Tezele antiromantice au cunoscut adesea un succes de scandal dar, înainte de Da Silva, au reușit cu greu să rămână în orizontul mediatic, câtă vreme presa dominantă era în continuare cantonată într-un consens universal ce privilegia libertatea individuală, misterul dragostei, chestii de genul ăsta.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s