Despre PageRank, SEO și link-building

panda-penguinAm început să explic aici ce înseamnă PageRank, adică rangul unei pagini – sau cel puțin teoria inițială care stătea la baza acestui concept. Pe baza formulei inițiale destul de străvezii după care motorul Google indexa paginile de internet și le afișa în lista sa de rezultate a căutării au apărut și tehnicienii, un soi de specialiști în optimizarea rezultatelor afișării unei pagini de internet: SEO, de la SEarch Optimization.

Cum ar veni, nu conținutul paginii este important cât poziția sa în cadrul unei liste care afișează rezultatele unei căutări. Acești pseudo-specialiști din cadrul unei industrii tot mai prospere au inventat ulterior o metodă de creștere a PageRank-ului calculat de google: cross-link-ul urmat de link-building. Dacă avem nevoie să-i livrăm clientului rezultate rapide, de ce nu am inventa mai multe pagini (adiționale paginii sale) pe care să le încrucișăm cu (sau cu ajutorul cărora să facem trimiteri către) pagina clientului, și toate astea doar ca să-i dăm motorului un combustibil (fie el și unul contrafăcut) cu care să funcționeze.

Pe măsură însă ce Google a început să-și curețe rezultatele căutărilor prin adăugarea altor algoritmi, să faci SEO a devenit o operație din ce în ce mai dificilă. Au fost cel puțin trei schimbări importante care nu au reușit însă detronarea Page rank-ului dintre factorii pe care specialiștii SEO îl iau în calcul atunci când cauta ranking-ul unui site.

În februarie 2011, Google publica informații despre Panda, noul său algoritm care viza scăderea în clasament a site-urilor cu calitate scăzută. Google de-lista site-urile cu calitate scăzută, pline de reclame, cu conținut slab, duplicat sau fără conținut nou, original.

Penguin este un algoritm anunțat de Google în 2012. Penguin a fost dezvoltat pentru a reduce ranking-ul în căutările din motoarele de căutare a site-urilor care încalcă regulamentul Google pentru webmasteri. Exista o contradicție între Penguin și Panda: în timp ce Pinguinul spune că este inutil să faci o grămadă de lucruri ce prind bine vizitatorilor (Don`t load pages with irrelevant keywords – însă paginile nu sunt create doar pentru motoarele de căutare), Panda indexează paginile cu conținut util vizitatorilor (cheile “irelevante” țin doar de căutări, vizitatorii putând considera valoros un conținut care nu e făcut pentru motoarele de căutare).

Anunțuri

Un gând despre „Despre PageRank, SEO și link-building

  1. […] Hummingbird, lansat în mai 2013, se focusează pe funcția motorului de căutare de a răspunde interogărilor, conversațiilor și anticipărilor. Aceasta nouă tehnologie folosește cuvintele și se adresează celor care “vorbesc” cu computerul pentru a iniția o căutare. Cuvintele – cheie devin importante pentru page rank. So, forget about Penguin, forget about Panda! […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s